I Prywatne Liceum Ogólnokształcące

2021-10-29 Wycieczka do Auschwitz

20211029 Wycieczka Auschwitz 04W piątek 29 października młodzież z klas 3 i 1 naszego liceum oraz klasa 8 B ze szkoły podstawowej wyjechały na dydaktyczno - integracyjną wycieczkę. Celem wyjazdu było zwiedzenie muzeum Auschwitz, a korzystając ze złotej polskiej jesieni grupa odwiedziła po drodze pięknie położoną na wzgórzu osadę Lanckorona.

Odbyliśmy spacer urokliwymi uliczkami miasteczka, spoglądając na doskonale widoczne, oświetlone jesiennym słońcem Tatry, a następnie pokrytą kolorowymi liśćmi stromą aleją dotarliśmy na szczyt Góry Lanckorońskiej zwieńczony tajemniczymi ruinami zamku założonego jeszcze przez Kazimierza Wielkiego. Z zachwytem przyglądaliśmy się niskiej drewnianej zabudowie osady i wchłanialiśmy atmosferę sennego spokoju, panującego w tej uroczej miejscowości zwanej „magicznym miastem aniołów”. Na drugą część naszej wyprawy przygotowaliśmy się już w szkole, aby świadomie uczestniczyć w trudnym doświadczeniu, jakim jest spotkanie z tragiczną historią obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Nasza wycieczka, podzielona na dwie podgrupy, zwiedzała najpierw budynki Auschwitz, w których mieszczą się ekspozycje ukazujące różne oblicza męczeństwa ofiar nazizmu przywiezionych tu w latach II wojny światowej z całej Europy. Z zadumą spoglądaliśmy na portrety zmarłych tu tragicznie osób, z czcią przystanęliśmy przed Ścianą Śmierci. Zapaliliśmy na znak pamięci znicze w miejscach kaźni oraz na torach wiodących od Bramy Śmierci do krematoriów w Oświęcimiu – Brzezince. Wróciliśmy pełni refleksji nad losem, jaki pisany jest kolejnym pokoleniom, i nad największą daną nam wartością, jaką jest życie.

20211029 Wycieczka Auschwitz 0120211029 Wycieczka Auschwitz 0220211029 Wycieczka Auschwitz 0320211029 Wycieczka Auschwitz 0520211029 Wycieczka Auschwitz 0620211029 Wycieczka Auschwitz 0720211029 Wycieczka Auschwitz 0820211029 Wycieczka Auschwitz 0920211029 Wycieczka Auschwitz 10